петък, 25 януари 2008 г.

Чавдарче

Как станах два пъти “чавдарче”!

Бях в първи клас. Бях “чавдарче” като всички останали деца в онова време. “Чавдарче” означаваше да носиш синя връзка, което значи, че си нещо като идеен последовател на “легендарния” партизански отряд “Чавдар”. Никой не ме е питал, дали искам, или не искам да съм “чавдарче”, просто станах такъв.

Един ден, с две мои съседки - съученички – Д. и Е. си играехме и едната предложи да играем на приказка. Аз бях принцът, Е. беше принцесата, а Д. беше прислужницата на Е. Хубаво, обаче Д. не се примиряваше с ролята си и непрекъснато проявяваше “опозиционерство”. В един от епизодите на нашата игра на приказка, принцът, тоест аз, трябваше да си легне заедно с принцесата – Е. Принцесата обаче беше много палава и попита принца, тоест- мен, дали бих я целунал. Аз не се поколебах и набързо нацелувах принцесата, която ми беше съученичка, а и съседка. В момента, в който съвсем невинно, нескопосано и по детски целунах принцеса Е. по устните, в стаята на “роялистичната двойка” - тоест при нас, влезе прислужницата Д. и ни “свари” как се целуваме.

Бяхме сигурни, че ще каже на всички. Така и стана, тя каза на А., а тя от своя страна докладва веднага на другарката С. От своя страна другарката С. ни свали сините връзки в знак на наказание. Това беше невероятно тежък момент за мен, може би именно тогава изживях първата депресия в моя живот, въпреки, че всички ни завиждаха, че ходим без досадните връзки. Родителите ми също бяха съкрушени….., че как иначе – тяхното момче вече не беше ”чавдарче”, а вместо това беше станало някакъв си “принц”, при това “любовчия”. Все пак другарката С. след няколко дена се смили и ни върна сините връзки. Така отново станах “чавдарче” – за втори път! От тогава ми се носи и славата на момчето, което заради една целувка едва не беше изключено от училище, да си призная, следващата целувка, която си позволих беше далеч по-късно във времето,……нямах избор…!

Няма коментари: