Снимка: МОН |
Кратък преглед на постове в
социалните мрежи, по темата за предстоящото ново ръководство на МОН, показва,
че учителите искат новият министър да е от техните среди. Това, впрочем е нещо
напълно нормалнно. Специалист, експерт, който познава училището отвътре, би бил
много по-успешен министър, поне като предпоставка, отколкото чисто политическо
лице, макар и популярно, което идва отвън.
Ако се окажат верни очакванията, че
ще има служебен кабинет от експерти, то тогава желанието на съсловието имено
учител да седне на горещия стол в МОН, има голяма вероятност да се сбъдне. Дори
и да няма служебен кабинет и партиите да се споразумеят за обикновено,
стандартно правителство, бло то и от служебен тип, то очакванията на учителите
все пак трябва да бъдат отчетени, защото бъдещият министър не просто трябва да
запълни „дупката”, а трбва реално да работи, въпреки, че може да бъде и служебен
министър, който трябва да „изкара” само до предсрочните парламентарни избори.
Всъщност, служебният кабинет, бил
той обикновен или от експертен тип, не е просто едно преходно правителство, а
представлява реално действащ кабинет, който изпълнява реална политика, която
има за основен приоритет подготовката на изборите. В същото време обаче,
животът продължава и министрите, в частност и министъра на образованието,
трябва да продължават приетата политика и започнатите реформи, както и да
изпълняват поетите вече ангажименти и договорености от редовния кабинет, чийто
наследник са.
Ето това искат учителите,
министър-експерт, който не просто да заема „служебно” поста, но да работи в
полза на съсловието и в името на образованието.
Интересът към „служебните” министерски
кресла не е голям, но очакванията и на учителите, а и на цялото общество, са
новите „първи” по ведомства да изпълняват реалните политики. Може би именно
учител би бил най-подходящият служебен министър, ако се стигне до служебен
кабинет, защото само учител може да реагира наистина адекватно, своевременно и
напълно професионално, в каквато и да е ситуация, която възникне в училище и в
образованието ни въобще.
Експертността не е самоцел, тя е търсеният
ефект за реалните реформи в образованието и ако въобще имаме служебен кабинет,
дори и един служебен министър може да постави основи на практики, които да са
наистина полезни и да се окажат основа на дйствие и развитие в образованието,
които да успокоят системата и да дадат възможност на учителите спокойно и още
по-професионално да си вършат работата, за която са призвани.
За teacher.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар