петък, 16 октомври 2015 г.

ДО КЪДЕ МОЖЕ ДА СЕ ПРОСТИРА СВОБОДАТА ПРИ МЕДИЙНАТА РЕКЛАМА?!

Една достатъчно досадна реклама се „навърта” напоследък в една от националните ни телевизии. Става дума за електрически крушки, с които популярният актьор Краси Радков ни призовава да „се светнем”. Това е посланието – „Светни се!”. И понеже Краси Радков е в станалата си традиционна „униформа” на отец Нафарфорий, когато „се светне”, той става в бяло облекло.

Само че, това имитира директно облеклото на православен патриарх и представлява откровено богохулство. Така се облича например румънският патриарх, който е с бяло було, бяла шапка и бели одежди. Бялата шапка обаче силно наподобява и шапката на българския патриарх, а и не само на него. Той също носи такава. В рекламата наистина няма бяло було, но асоциацията е напълно ясно и директна.

В социалните мрежи започна дискусия, която коментира въпросната реклама и допустимостта й от гледна точка на толерантността към Православната църква, която е традиционна в България.


Много форумци в различни сайтове също вземат отношение по това, дали е редно облеклото, или поне част от облеклото на православния патриарх по принцип да бъде ползвано в иронична реклама, която осмива духовенството като такова, а не по конкретен повод и създава непристойна сатирична среда на съществуване на едно от най-изконните човешки чувства – вярата. 

За sbj-bg.eu

Няма коментари: