Клип, който рекламира България беше излъчен преди
дни. Оказа се, че произведението, което има за цел да рекламира страната ни
като туристическа дестинация, не е прието напълно еднозначно от публиката.
На първо време дискусията тръгна в социалните
мрежи. Част от хората защитаваха позицията, че това е реклама на страната ни и
като кино-дестинация, докато противниците на това твърдяха, че като рекламираме
страната ни чрез холивудски актьори, това ще отблъсне руския и европейския
сегменти от пазара за туристи.
Всъщност, гледайки клипа, човек наистина леко
се смущава от това, че една фирма за производство на филми рекламира всъщност
своите постижения, които имат известно отношение към България като туристическа
дестинация, но все пак, това си е реклама на същата фирма.
Така стигаме до разсъждението, дали пък
медиите не са ползвани за ретранслатор на нещо, което на първо време поне е
спорно!? Ако е така, защо медиите са се подвели и дали това не е било само,
защото излъчването на този клип вероятно е платено.
„Новият клип ще се излъчва по телевизии,
онлайн, по време на международни изложения, както и при представянето на
българското предложение за наградата "Оскар" - "Съдилището",
в Лос Анджелис. Той е изработен безвъзмездно и за заснемането му не са
инвестирани държавни пари”, уточниха от Министерството на туризма. Въпросът
обаче е, дали за излъчването му се плаща…!?
Някак странно е, едно действие да се прави от
частна фирма, която няма интерес към туризма, но намеква за това в
произведение, с което рекламира самата себе си.
„Например, производител на кашкавал, на
сирене или колбаси, който постави в свой
рекламен клип изречението „България е хубава страна, има езера, поля и планини“
трябва да получи възможност за разпространение по различни световни
телевизионни канали. Разбира се, ще плати държавата”, казва експертът по туризъм
Румен Драганов в интервю на Маргарита Димитрова.
Значи, ако една частна фирма ще си рекламира
дейността, като в частност и между другото ще рекламира и страната ни като
туристическа дестинация, то тогава защо не и някой производител на салам да не
си заснеме клип, рекламиращ продукцията му, и споменаващ България като туристически
субект, което да се излъчи по телевизиите…!? Същото е…!
Тук именно е проблемът, дали медиите не са
използвани като инструмент за скрита реклама на една частна фирма, за което
плаща държавата!? Платено ли е на медиите за излъчването на този клип, колко е
платено и ако е платено, защо това не се споменава никъде!?
Когато човек гледа въпросния клип, остава
един скърцащ вкус, който наподобява дъвченето на пясък. Не че е лошо Сталоун да
рекламира България и да казва, колко е хубаво тук, но първо, той го казва, не
защото е бил в хотел „Х” в Приморско например, а защото е заснел кадри за негов
филм тук и вероятно това го е накарало да си мисли, че страната ни е подходяща
за снимане на филми.
Това е добре, разбира се, за нас като държава
и като кино-дестинация, само че се измества акцентът защото има противоречивост,
туризмът е формален повод, истинският повод за опита за тази реклама е да се
представи една частна фирма за производство на филми и това се превръща в
основен фокус, което довежда проблема до „пясъка” в устата...! Опитът е добър,
едва ли някой е мислил да прави скандал с това, но понякога изразните средства
не са подходящи за всяка специфична ситуация.
Явно министърът, или екипът й са били
заблудени, или пък намеренията са им били други, но така или иначе, резултатът
с една дума е нефелен! Иначе да, като филмова дестинация сме известни и това е
хубаво, но нека, когато рекламираме туризма, да представяме туристически
обекти, защото концентрирането на вниманието върху декорите за филми в Бояна е
друг фокус, който служи по друг начин за реклама на страната ни.
За sbj-bg.eu
Няма коментари:
Публикуване на коментар