Снимка: |
Преди време гръмна бомбата, че
учителите ни ще минават психотестове – до 30 септември всеки преподавател
трябваше да дава бележка на директора на училището, в което преподава, че е
психично здрав. Това възбуди вълна от протести в социалните мрежи и в медиите,
защото учителите ни се почувстваха засегнати, и с право, от това, че държавата,
вместо да ги толерира и подпомага, на практика ги подлага на едно откровено унижение.
Не можем да спестим и това, че
имаше и учители, които застанаха на противоположното мнение и заявиха, че
наистина трябва да има такива тестове, защото има преподаватели, които са
психически неустойчиви и е небходимо да минават на такива тестове.
Всъщност, разбира се, че е напълно
възможно и реално, чисто статистически, да има преподаватели, които наистина да
имат нужда от психологическа помощ, или дори и лечение! Това обаче трбва да се
установи на практика и реално, а не да се търси количественият метод на
масовост, което да компенсира евентуални пропуски за опредлени преподаватели,
твърдят експерти.
Така се стигна до предложението,
само младите, новопостъпващи учители, да минават на такива тестове, тоест – да се
установява, дали някой няма някакви психологически обусловености още на входа
на професионалната кариера като учител.
Колкото до това, как вече
работещите учители да бъдат „проверявани”, за това вероятно трябва да се
измисли и намери система и подходящ начин, щадящ професионалистите и даващ
възможност за индивидуална преценка във всеки един случай, а не всички да
минават „под ножа”, само и само да се спази една буква от някаква наредба, била
тя и с известна доза актуалност и разумна прагматичност!
За teacher.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар