Снимка: МОН |
Всъщност, случаят тук отново опира
да прословутите делегирани бюджети, за които коментира в социалните мрежи по
същия случай и друг учител така: „…С тези делегирани бюджети и не повтарянето в
начален етап, всичко е възможно!”.
Оказва се, че проблемът с делегираните
бюджети, по които един ученик „струва” около 1350 лв., които се получават от
училището, е в основата на проблема. Той обаче води след себе си нов проблем,
свързан с това, че ако един ученик е пребивавал в училище с отсъствия, тоест –
нередовно, съответно и не се е подготвил добре, той преминава в по-горен клас.
И така до пети клас. А ако този ученик не е готов, как ще учи пълноценно в пети
клас…!?
Проблемът е, че обучението, което
сякаш прелита през първите четири години, изведнъж изкристализира в пети клас,
когато вече може да се повтаря, но не това е целта, нали така!?
Ако подготовката в първите четири
години обаче куца, по някакви, каквито и да са, причини, какво правим тогава в
пети клас…? Дали по този начин няма да се вдигне изкуствено /или напълно
естествено!/ процентът на повтарящите ученици именно в този първи клас, след
началните четири години и до какво ще доведе това – до „епидемия” от повтарящи…!?
Проблемът е сериозен, защото
преподавателите в пети клас са натоварени да компенсират четири години
образование, което е възможно да е непълноценно, независимо от причините,
обчективни, или субективни. А компенсацията нса практика е неизпълнима! Как да
се навакса нещо за един крок, което е пропуснато с години…!? Дали да се
преподава нов материал, или да се търси компенсаторен механизъм и как да се съчетаят
двете несъчетаеми образователни действия!?
Проблемите
се поставят от учителите, а отговорите се очакват от онези, които са взели
решенията, написали са законите и са ги приели, и които в крайна сметка
провеждат реформите, които според едни сякаш все още не са завършили, а според
други пък, въобще не са и започвали, или ако са започвали, не са в правилната
посока! За teacher.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар