вторник, 13 декември 2016 г.

СТАРОЗАГОРСКИ МИТРОПОЛИТ КИПРИЯН: НИЕ ПРЕДИ ВСИЧКО СМЕ МОНАСИ...!!!

-  
       Ваше Високопреосвещенство, първо ми позволете да Ви поздравя с избора Ви за старозагорски митрополит и веднага след това да Ви попитам, готов ли се за това отговорно служение?

-         Благодаря за поздравлението и все пак, ние преди всичко сме монаси – воини Христови в Земната Църква и там, където Бог ни призове, Църквата ни призове, хората ни изберат и имат желанието да бъдем техни слуги и свещенослужители и обявяващи благословението на Светия Дух, ние сме длъжни да спазим това тяхно желание. Надявам се с Божията сила да успеем и Бог да помага в нашите взаимни трудове със старозагорското епархийско свещенство.

-         Какво е първото нещо, което ще направите като нов старозагорски митрополит?

-         Най-напред трябва да се запозная с всички свщенослужители в Светата Старозагорска епархия, да се запозная с църковно-административните и църковно-богослужебните дела, за да можем да начертаем пътя, по който ще вървим напред, в изграждане на църковно-социалната дейност, на развитието на свещенослужителите - както богослужебно, така и практически, и богословски, а също и църковно-канонично. Трябва да се запозная с всичко, което е свързано със живота на Светата Старозагорска епархия.

-         Оставяте Врачанска епархия, ще Ви липсва ли?

-         Отново казвам, че ние сме монаси, нямаме право на лични чувства, на лични щения. Така че това е страдание вътре в сърцето ми.

-         Знаете ли вече, кой ще Ви замести, въобще, ще можете ли да бъдете заместен във Враца?

-         Няма незаменими хора на тази земя. Така че, каквато е Божията воля и Божието допущение, това ще се случи във Врачанска епархия.

-         Бяхте избран за митрополит с много любов от хората, искаха Ви, очакваха Ви, на какво отдавате тази любов?

-         Не мога да говоря от името на хората, защото аз не познавам част от епархийските избиратели. Аз съм израснал в тази епархия - в гр. Казанлък, бил съм певец там. Познават ме още от младежките ми години. Бог ми предложи служение във Врачанска епархия и сега отново ме призовава към служение в моята родна Старозагорска епархия!

-         Няма да Ви отнемам повече време, още веднъж - честито за избора Ви за митрополит и благодаря за това интервю!


-         Благодаря и Бог да Ви пази! 

   Интервю за фейсбук-групата "Православни новини"

Няма коментари: