Абсурдите в родното
БПЦ продължават. Оказва се, че може да си едновременно и архимандрит, и епископ…!
Да, да, напълно е възможно, поне така е в титулатурата на „Стобийски”
архимандрит Дионисий – председател на църковното настоятелство на
патриаршеската ни катедрала „Св. Ал. Невски”.
Припомняме, че Синодът ни гласува изборът на архимандрит Дионисий за епископ с титлата „Стобийски” вкрая на 2014 г. Малко по-късно, заради протести и писма от интелектуалци,
патриарх Неофит оттегли предложението си за хиротония. Днес, архимандритът се
подписва като „избран, утвърден и наречен за епископ Стобийски”.
Интересно, как,
след като самият патриарх е оттеглил предложението си за епископска хиротиния,
Дионисий е решил, че той е вече такъв…!?
Ако предположим,
че под „избор” се разбира това, че Синодът е гласувал предложението на свое
заседание, то след това, на следващо заседание е взето друго решение, като е
гласувано оттеглянето на предложението на патриарха, Дионисий да стане епископ.
Второ, „наречението”
е на ниво махленско питане. Вика се кандидатът, пита се, дали иска да стане
епископ и това е процедурата по „наречение”. Дори и да е бил „наречен” за „епископ
Стобийски”, то решението на Синода, когато гласува контрапредложението на
патриарха за оттегляне на кандидатурата на Дионисий за епископ, на практика
отменя „наречението” като такова. Това е така, защото един махленски разговор не може да има
по-висок статут от решение на Свети Синод!
И трето, какво
значи „утвърден”!?!?!? Утвърждават се митрополити и патриарси, макар, че такава
процедура не е предвидена в Устава на БПЦ, това е по-скоро руска измишльотина,
която ние, разбира се, охотно приемаме! Ако под „утвърждаване” се разбира първата
официална служба на съответния, то това е по-скоро едно признаване, което няма
силата на „утвърждаване”, не е административна процедура. Самият акт на избора
е на практика утвърждаване на съответния избор, което обаче не е отделено от
самия избор.
При положение,
че самият патриарх е оттеглил предложението си за избор на Дионисий за епископ,
тогава какво му дава право да се подписва като „избран”, „наречен”, че на
всичкото отгоре и „утвърден” за „епископ Стобийски”…?!
Изборът на нов
епископ е награда за него, чрез епископите Църквата се украсява, но това
решение се взема от Синода, а не се взема от самия кандидат. Тоест, епископ се
става по решение на Синода, а не когато си поискаш ти…!
Е, явно архимандрит
Дионисий още е под въздействието на дейностите си в обкръжението на епископ
Тихон, който някога се беше самообявил за „глава на Римския викариат”…., какво
беше това, викарий на папата ли, що ли…!?!?!?
И още нещо
интересно. Двама митрополити, един от една от северните ни епархии и един
вездесъщ от южните ни епархии, подкрепят избора на Дионисий за епископ. В
същото време въпросните двама митрополити са непримирими врагове в публичното
пространство, или поне такова впечатление са оставили! Явно епархийските ни митрополити са „врагове”,
но вътре в Синода, когато целите им са едни и същи и интересите им съвпадат,
стават „приятели”! Това е колкото странно, толкова и срамно…!
А по отношение
на титулатурата на архимандрит Дионисий, не случайно го наричат „Стобийски
архимандрит”…! Кой знае, един ден, тайно и полека, Синодът може да възнагради
човека….!!!
За фейсбук-групата "Православни новини"
Няма коментари:
Публикуване на коментар