Две реклами, едната за гориво,
другата за антиперспирант правят изключително неприятно впечатление напоследък
из родните ни медии. Да оставим настрани това, че стотици вече изразиха в
социалните мрежи/медии крайно негативното си мнение за рекламата на наденица с
висококачествена музика от Виена…!
Новите две попълнения в дискурса на
възможно най-отвратителните реклами са особено дразнещи, защото става дума за
говорни дефекти.
Как се допуска човек, който има осезаем
говорен дефект с „р” и „л” да рекламира антиперспирант и каквото и да било
друго…!? Как е възможно, друг, който слива срички и от това говори
неразбираемо, който също е с говорен дефект на „л” и „ф”, да рекламира гориво…?
Що за реклама е да се демонстрират недъзи…?!
Разбираме, че PR-експертите, които имат собствени
фирми за производство на реклами, могат сами да определят, КОЙ да рекламира
продуктите, за които са наети, само че, „КОЙ” не означава „КОЙТО И ДА Е”, все
пак…!
Ако това е рекламен трик, добре,
само че едва ли е особено успешен, защото се натрапва с недостатък, а не с
оригиналност…! Някак твърде сатирично е, да наемеш човек, който говори
„неправилно”, за да ти рекламира, каквото и да било. Не е сериозно, не е и
особено оригинално решение.
Да, така рекламата вероятно ще се
запомни, но това няма да е с добро. А това едва ли ще се отрази положително, на
рекламирания продукт. Същото е и с прословутата наденица, спомената по-горе –
пошло, тъпо, досадно и комично…
Това не е талант да правиш реклами,
това по-скоро е професионална безизходица, или дори и безсилие…!
За съжаление медиите, по силата на
обективните обстоятелства, стават съучастници в тези откровени престъпления,
когато една недалновидност се мултиплицира до степен на медийна слава. А после,…после
славата се превръща в еталон и недъгът става предимство!
Разбира се, рекламният пазар има
свои правила, които имат собствени цели. Оригиналността, дори странността
продават, при това за никак не малко пари.
Нека обаче се замислим, дали с това
да сме различни не достигаме понякога до снизходителна мелодраматичност, която
не просто ни прави смешни, а направо - жалки…!
За sbj-bg.eu
Няма коментари:
Публикуване на коментар