сряда, 2 септември 2015 г.

МЕДИИТЕ – ЖЕРТВИ НА РЕКЛАМИТЕ

Две реклами, едната за гориво, другата за антиперспирант правят изключително неприятно впечатление напоследък из родните ни медии. Да оставим настрани това, че стотици вече изразиха в социалните мрежи/медии крайно негативното си мнение за рекламата на наденица с висококачествена музика от Виена…!

Новите две попълнения в дискурса на възможно най-отвратителните реклами са особено дразнещи, защото става дума за говорни дефекти.

Как се допуска човек, който има осезаем говорен дефект с „р” и „л” да рекламира антиперспирант и каквото и да било друго…!? Как е възможно, друг, който слива срички и от това говори неразбираемо, който също е с говорен дефект на „л” и „ф”, да рекламира гориво…? Що за реклама е да се демонстрират недъзи…?!

Разбираме, че PR-експертите, които имат собствени фирми за производство на реклами, могат сами да определят, КОЙ да рекламира продуктите, за които са наети, само че, „КОЙ” не означава „КОЙТО И ДА Е”, все пак…!

Ако това е рекламен трик, добре, само че едва ли е особено успешен, защото се натрапва с недостатък, а не с оригиналност…! Някак твърде сатирично е, да наемеш човек, който говори „неправилно”, за да ти рекламира, каквото и да било. Не е сериозно, не е и особено оригинално решение.

Да, така рекламата вероятно ще се запомни, но това няма да е с добро. А това едва ли ще се отрази положително, на рекламирания продукт. Същото е и с прословутата наденица, спомената по-горе – пошло, тъпо, досадно и комично…

Това не е талант да правиш реклами, това по-скоро е професионална безизходица, или дори и безсилие…!

За съжаление медиите, по силата на обективните обстоятелства, стават съучастници в тези откровени престъпления, когато една недалновидност се мултиплицира до степен на медийна слава. А после,…после славата се превръща в еталон и недъгът става предимство!

Разбира се, рекламният пазар има свои правила, които имат собствени цели. Оригиналността, дори странността продават, при това за никак не малко пари.

Нека обаче се замислим, дали с това да сме различни не достигаме понякога до снизходителна мелодраматичност, която не просто ни прави смешни, а направо - жалки…!

За sbj-bg.eu

Няма коментари: