Снимка: segabg.com
Икономика
Приватизация
Венцислав
Жеков
За
БДЖ „Товарни превози“ няколко пъти са
ми давани сигнали на политическо ниво,
да очаквам инвестиции от Турция, Русия
и Китай. До колкото разбрах от изказване
на колега-заместник-министър, някой от
шефовете на руските държавни железници
в официално изказване е потвърдил
интерес към участие в приватизацията,
заяви министърът на транспорта,
информационните технологии и съобщенията
Ивайло Московски. Според него БДЖ
„Товарни превози“ е ключов елемент в
плана за преструктуриране на железниците.
От следващата година по европейски
директиви инфраструктурните ж.п.-такси,
които касаят товарните превози трябва
да бъдат намалявани, което ще създаде
условия за още по-голяма атрактивност.
Големите проекти по
Оперативна
програма „Транспорт"
за железопътната инфраструктура ще
позволяват на товарните влакове да
развиват скорост от около 120-140 км/ч,
съобщи транспортният министър.
Ще
са необходими от 20 дни до месец, за да
влязат в употреба закупените от Турция
нови вагони. Преди
това те ще преминат тестове. Вагоните
са модерни и съобразени с нормите
за сигурност, имат
и система за „интраком“, съобщи
Московски. Той сподели, че през целия
август вагоните ще бъдат в експлоатация
и няма да се наложи да се обучават кадри
за тях, но ще бъдат организирани курсове,
заради допълнителната техника.
Изграждаме
гаровото здание в София с това, което е
собственост на НК „Железопътна
инфраструктура“. Прилежащите части,
които са собственост на столичната
община ще бъдат предмет на бъдещето,
каза още министърът.
По
отношение на паркингите, инициативата
трябва да бъде на превозвачите, защото
те проявиха този интерес. Ние сме в
готовност да им предложим терен, разбрали
сме се и с пътната агенция, схемата ще
е публично-частно партньорство. Ще им
предложим концесия за максималния
възможен срок-десет години. Терените,
които са 22 възлови места, са определени
на база на анализа, който беше направен
от Дирекция „Транспортна политика“,
каза министърът. Взето е предвид, къде
е необходимо да се изградят такива
съоръжения и е даден гратисен срок, поне
година и половина, през който да бъдат
изградени тези съоръжения, след това
се продължава със забраните.
Общите
инвестиции, които са предвидени до края
на програмния период, до края на 2014 г.
са малко над 2 млрд. евро. Това е сума,
която ни позволява да се надяваме все
повече международни компании да проявяват
интерес към инфраструктурните проекти,
които реализираме, допълни транспортният
министър.
Няма коментари:
Публикуване на коментар