Снимка: segabg.com
Икономика
Транспортна
инфраструктура
Венцислав
Жеков
Към
настоящият момент на концесия са
предоставени 10 транспортни инфраструктурни
обекта. Разчетите показват, че те ще
донесат на държавата инвестиции от над
1 млр. лв. Сред предоставените и вече
концесионирани обекти са и двете летища
във Варна и в Бургас, които въпреки, че
в първите няколко години на концесията
си, вероятно и заради кризата, и заради
някои административни пречки, не успяха
да започнат да реализират инвестиционната
си програма с необходимите темпове,
вече са добър пример. Това каза министърът
на транспорта, информационните технологии
и съобщенията Ивайло Московски. По
думите му, двете летища са набрали
темпове и са започнали реално да
реализират инвестиционната си програма.
Та включва нова писта и два терминала,
които са в процес на изграждане.
В
момента се подготвят процедури за
няколко важни обекта, които се надявам
да привлекат чуждестранни инвеститори.
Летище „София“ се нуждае от стратегически
инвеститор, като целта е то да стане,
колкото е възможно по-силно регионално
летище. За предоставяне на концесия се
подготвят и редица пристанищни
терминали-Бургас, Русе, Видин, Лом,
Никопол и Тутракан, подчерта министъра.
Той добави, че се работи по предстояща
концесия на пристанището във Варна.
Стартирали сме и няколко процедури за
отдаване на концесия на ж.п. гари. В
момента се прави анализ за летище
„Пловдив“, а летищата в Русе и Горна
Оряховица са в отворена процедура по
концесия, добави Московски.
Министърът
съобщи още, че сме дали всички необходими
документи на инвеститорите от Катар и
те си правят анализи и разчети. Доколкото
ми е известно, те не се интересуват само
от летище Балчик, по-скоро ги интересува
пакет от терен, летище, възможност за
яхтено пристанище. Теоретично сме в
състояние да им предоставим това. В
момента, в който кажат точно какво ги
интересува, ще направим всичко възможно
да отговорим на техните инвестиционни
очаквания, увери министърът.
Пловдивската
гара е пред финализиране на предконцесионния
анализ, предстои Варна и във връзка с
възможностите да финансираме по
оперативна програма, ще преценим, кои
гари още да бъдат пуснати на концесия,
подчерта Московски. Той съобщи че има
има бюджет в размер на почти 30 млн. евро
и той ще бъде необходим за София, Бургас
и Пазарджик. Ако на база тръжни процедури
остане резерв от тези пари по коридора
ще се включат и други гари, като например
Стара Загора и други, които могат да
бъдат финансирани на коридорния принцип.
Което не можем да финансираме с тези
средства, бихме могли да ги предложим
на концесия, допълни Московски.
Няма коментари:
Публикуване на коментар