Снимка: |
Много хора посещават и храма на
Ванга на Рупите, и гроба на преподобна Стойна в село Златолист, както и
къщата на дядо Влайчо в Нова Загора, а и много други. Свещениците обаче ни
учат, че те са магьосници и не бива да им се покланяме. В същото време се
учудваме, как митрополити общуват, а и не просто общуват, а направо подкрепят
врачки и баячки. Вероятно говорим за присъдружни и присинодални врачки!?
За съжаление нашите архиереи се
ползват от услугите такива хора, като целта е финансова, за да се
облагодетелстват. Тези хора, за да си легализират дейността и да всяват доверие,
заиграват с архиереи на БПЦ, които срещу съответна сума са готови на такива
компромиси.
През ден от Църквата ни обясняват,
колко са лоши Ванга, Дънов и Сие, как храма на Ванга бил неканонично изрисуван,
в същото време са изключително ласкави, особено визираме един от най-православните
ни митрополити от епархия в Южна България, към две екстрасенки.
Първата е "сестра" Х., която живее с "брат" Г. Това е доста забавен „феномен”, една „монахиня” да живее в „манастир” с
„брат”…! Все пак, в родната ни Православна църква няма и не би следвало да има
смесени – мъжко-женски манастири…!
Всеизвестен факт е, че въпросната „сестра”
се занимава с предсказания, лечение на базата на сили, които не е ясно от кого
идват. Няма документи за това, че въпросната е постригвана за монахиня. Тя не е
причислена към клира на никоя митрополия. Нейният „манастир” е доста странен,
тя си го основава и строи. Църквата изведнъж й го легализира. Питаме, ЗАЩО?
Ами, най-вероятно – заради пари! Свещите вътре са на митрополията, храмът прави
отчисления към същата митрополия. Въпреки цялата й друга дейност, която е
неканонична, а и самата тя е неканонична, това се неглижира, заради парите,
които се получават от въпросната „сестра”, а средствата там са много...!
„Сестрата” се представя за лекар на
всички болести, с което измества самия Господ, Който е единственият Лекар на
всички болести. Дейността й в никакъв
случай не може да се нарече християнска. Църквата не може да приеме такова
нещо.
Църквата обаче и в миналото е
приемала такива хора. По-възрастните хора в Софийска епархия помнят монахиня
Злата, която е истинска монахиня, за разлика от горната „сестра”, в манастира „Св.
Мина”. Тя също е врачувала и лекувала.
В същата тази южна епархия има още
една такава „сестра” – екстрасенка, която извършва предсказания и лекува. От
Стария и от Новия завет обаче знаем, че всички хора, които се занимават с
предсказания и „лечения”, тяхната сила не е от Бога и се предупреждават
християните да нямат общение с такива хора, защото действат от Лукавия. Та
въпросната втора „сестра” строи храм в Асеновград. Същият митрополит обаче
приема от нея подаръци. Храмът не е критикуван, както този на баба Ванга, той е
приет и ще бъде осветен в присъствието на патриарх Неофит!
Явно владишката съвест има
финансово изражение и се остойностява на ангро от заинтересованите. Нашите
архиереи приемат подаръци и казват, че целта оправдава средствата!
Врачките искат да са свързани с
Църквата, за да се легализират пред обществото, то да бъде убедено, че ето на,
Църквата щом ги приема, значи това е правилно, християнско, православно. Така и
митрополитите официално легализират тези дейности.
Според богослови, врачките са добри
психолози, които знаят, какво да кажат на всеки. Те помагат, но със съвети, никого
обаче не са върнали от мъртвите. Сред тях има действително и хора, които имат
контакт с нечестиви сили, като не е ясно, дали този контакт е съзнателен, или
несъзнателен и това усилва тяхната сензитивност, а така те могат да говорят за
миналото и за настоящето, но бъдещето още не съществува. А само една малка част
от близкослучващите се събития могат да бъдат предсказани, които са причинно-следствени
връзки на основата на логиката. Далечното бъдеще обаче, според богослови, не
може да бъде предсказано, защото то не съществува, то е такова, каквото
християнинът си го направи чрез своите постъпки, а те не са механични и закодирани.
Човек постъпва в конкретния момент на основата на свободната си воля.
Според богослови, врачките трябва
да прекратят заниманията си и да отидат при свещеника си, да се покаят. Ако продължават
да получават виденията си, трябва да се молят, да казват „Отче наш”, да постят
и бесовете ще си отидат.
Неморално е, защото синодалните сайтове
и митрополитските сайтове громят тези хора, а в същото време дейността им се
толерира от самите митрополити.
От амвона се проповядва едно, от
сайта – същото, а де факто се случва друго. Така владиците ни не ни водят към
тучните пасища на рая, те ни водят направо към ада, като ни показват да се
поучаваме от хора, които не са християни! Проблемът е, че врачките не помагат с
наставления от Свещеното писание, а - с врачуване, гадаене и „лекуване”,
твърдят още богослови, които потърсихме за коментар по темата.
Нека да припомним, че Ванга не
даваше пари на Църквата, поради което и Църквата не я прие и не я приема и
сега. Ванга не даде отчисления от храма, който построи, нито на митрополит
Пимен, нито на митрополит Натанаил. Ако тя даваше пари, тя щеше да бъде на
прочит, както „сестрите” от споменатата ни южна епархия. Ванга все пак имаше
някакви принципи, колкото и това да е трудно обяснимо. Тя сочеше слабостите на
владиците, а настоящите „сестри” виждайки, че митрополитите ги подкрепят, си
плащат и получават благословията да врачуват.
Има наш митрополит, действащ и сега,
който е ходил при Ванга да питат, дали ще стане патриарх! Тя отговорила: „Ще
станеш, ама трудно..!”. Самата тя е разбирала, че мястото му не е при нея и му
го е казала. Днес обаче самите митрополити приемат врачките в храма, правят ги
неформални монахини и ги благославят да бесодействат от тяхно име….!!!
За фейсбук-групата "Православни новини"
Няма коментари:
Публикуване на коментар