петък, 28 август 2015 г.

КАКВО СЕ ГУБИ, КОГАТО СЕ ПЕЧЕЛИ ОТ МЕДИИ…?

Един известен български експерт и общественик, който до скоро беше и издател, но всъщност не е ясно, дали все още е, или не е, или пък е малко издател, получи световна награда  - Мениджър на годината в света от престижни американски награди. Това е чудесно, но има едно голямо НО.

Само до преди месец и половина-два, въпросният издател притежаваше няколко медии, които вече се появяват под шапката на друга медийна група, доминирана от влиянието на един от най-големите медийни собственици у нас.

Това означава само едно, а именно, че медиите на първия са продадени на втрия, иначе няма как да се появяват под шапката на друга медийна група! До сега поне, не сме чували за отдавана на медии под наем, а дори и да е така, това не променя основната линия на логиката…!

И така, въпреки,че въпросните медии очевидно са продадени, техният първи собственик получава въпросната награда - Мениджър на годината в света!

Разбираме, че човек обича да е във фокуса на събитията – професионално изкривяване, разбираме още, че това вероятно е някакво постижение – негово лично, но и постижение вероятно за страната ни, само не разбираме, как така бизнесмен, който си е продал част от бизнеса, само два месеца по-късно получава награда за Мениджър на годината в света…!

Бизнес се продава в два основни случая - когато е изгодно, или когато си в криза. Очевидно - нито сме цъфнали, още по-малко пък – вързали, така че явно не става дума за изгодна сделка, още повече, че въпросните медии имаха едва-една-две реклами за последната година и половина, което показва, че не са се издържали от това, следователно – не са били печеливши. Е, как така човек, който продава, защото очевидно е притиснат от обстоятелствата, веднага след това е обявен за Мениджър на годината в света…!?!?!

Всъщност, трябва доста да се внимава, когато става дума за награди, особено, за „престижни” международни награди, защото има много качествени – „вносни” принтери, които могат да ни „изфабрикуват” твърде прилична „награда”, от където се сетим…!

Да притежаваш медии не е лесно. Това е преди всичко отговорност, а след това е влияние, власт и пари. Медиите са жив бизнес, който има душа и ако тя бъде наранена, „детето” много лесно може да се обърне срещу собствения си „баща”…!

А „бащата” понякога,  докато се вживява в ролята си на „бащица”, става неволна жертва на самия себе си! Не друго, ами някак не сме чак толкова късопаметни и глупави, че да забравяме.

И пак казваме, няма как да си „Мениджър на годината в света”, след като си продал една значителна част от бизнеса си в сферата на медиите, при това си заявявал, че това е последното, което би продал някога…!

Просто, не е сериозно…, нищо повече и нищо по-малко…!


За sbj-bg.eu

Няма коментари: