Снимка: Kak-da.com |
Ще слагат камери в детските градини, за да дебнат, дали
децата са малтретирани от учителките, както и дали всичко, за което родителите
плащат, се изпълнява така, както трябва…!
Именно от тук се актуализира темата за това, до каква
степен камерите, които са разположени и в училищата, имат влияние за спазването
на реда и дисциплината в учебните заведения. Всъщност, разбира се, камерите са
превантивни средства, но са и средства за контрол. Записите винаги могат да
бъдат извадени и прегледът им да докаже, къде, кога и какво точно е станало!
Проблемът обаче не е само в това. Става дума за друго,
става дума за превенция на казусите, които се документират с въпросните камери!
Камерата е доказателство за нещо, но това е документ на нещо вече станало,
случило се. Въпросът е, как да направим така, щото въпросните неща да не се
случват, та да се налага да ги документираме с камерите!
Ето това е опасението и на родители, а и на учители, че камерите
не решават проблема, те само го класифицират и документират. Това обаче ще
окаже влияние за превенцията на евентуални проблемни ситуации, защото все пак,
човек, когато знае, че е записван, има едно на ум, както се казва, за това, как
да се държи, какво да прави и/или да не прави…!
От друга страна, безумните средства, които се влагат, за
да се закупят първо тези камери и придружаващите ги устройства, а след това и
осъществяването на целия процес по запис, оператор, съхраняване, ремонт,
поддръжка и т.н., та въпросните средства са разход, при това не малък и кому е
нужен той…!?
Нима камерата ще предотврати внезапното и ужасяващо
насилие сред децата, на което се нагледахме в последно време..!?
Камерите са охрана, но не са тотална превенция, или поне
не са достатъчна превенция. Какво следва обаче след тях, ако те не свършат
работата на хората, а те няма как да я свършат, след това дронове ли ще пускаме
над училищните дворове…!?
Опасенията на родители и учители са, че всъщност целта е
да се похарчат едни пари, отново, за едни „неща“ – отново…! Камерите са нужни,
но вниманието трябва да се фокусира не върху техническото обезпечаване, само,
на констатирането на проблема, а - върху
самия проблем. Насилието сред децата е факт. То идва от всички посоки и се
мултиплицира до застрашаващи размери. Вниманието трябва да се насочи към
възпитанието, което се извършва от хората, от обществото ни като цяло, а не от
машините.
Все пак има достатъчно неща, които трябва да се свършат и
от хората, защото машината не може напълно да замени човека в някои
дейности! Целта е да се обърне внимание
на поведението на децата ни, те да се насочат към това, да мислят повече преди
да извършат нещо, а не просто да дебнем и децата, а и учителите, със записващи
камери, сякаш са участници в „Big Brother“…!!!
За teacher.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар