сряда, 25 ноември 2015 г.

КИЧКА БОДУРОВА: АМЕРИКА МИ ДАДЕ ТИТЛАТА „МАЙКА”

Снимките и репродукциите са ни предоставени от Кичка Бодурова. 

Вече три поколения българи обичат една от най-популярните български певици.

Кичка Бодурова е популярна певица и в България, и в чужбина. Моята първа среща с нея беше още във времената на комунизма, някъде към 1985-6 г., когато тя пя на една импровизирана сцена-платформа до супермаркета на тогавашния булевард „Гамал Абдел Насър”, в София.
Кичка Бодурова беше любезна да отговори на няколко въпроса, специално за читателите на вестник „България”.

-         Г-жо Бодурова, Вие останахте финалист в последното издание на „Биг брадър” в България, в неговия VIP формат, но риалитито беше спечелено от друг българин, който също живее в САЩ, как си обяснявате това, очевидно сънародниците ни имат едно по-силно чувство към онези, които не са в родината, сякаш те са по-обичани?

-         Не бих  се съгласила с това. По- скоро Джино или Жоро (така, както майка му го нарича), бе едно момче с добро сърце, гледаше да бъде полезен на всеки, да помогне. Като че ли  той самия искаше да покаже уважение към всички, които по някакъв начин са уж „випове” в къщата. За мен поведението му бе като на по-малък от 32 г. Но пък ако се държеше по-различно щяха да го изядат още в началото. Той даже бе номиниран,но след като раздаде часовници, гердани, гривнички, коланчета на „виповете” те някак си се усмириха  го приеха в групата. Направи го абсолютно от добро сърце, разбира се, а преди това „виповете” го одумваха, че май е от малцинството. Той бе най-достойният за мен да спечели.

-         Споменахте, че някога Ви е бил отнеман паспортът, за да не напускате България. Бихте ли споделили малко повече за това – как стана, защо, при какви обстоятелства и как се разви след това историята, кога Ви върнаха паспорта?

-          Точно след като моите родители починаха, аз  имах приятел българин, който бе с австрийско поданство. След едногодишна връзка забременях и подадох документи да се омъжа за него. Тогава бе специална процедурата за брак с чужд гражданин. След няколко дни в 6.30 ч. сутринта дойдоха от тайна полиция и започнаха да блъскат по вратата на апартамента ми. Когато отворих, моят приятел, който живееше  при мен, го арестуваха с белезници и аз повече не го видях. Песните ми бяха спрени от радиото и телевизията, взеха ми паспорта и ме викаха всеки ден на разпит и аз не знам за какво. Казваха ми че трябва да абортирам и не може българска известна певица да се жени за капиталист! И ако не го направя няма да има Кичка Бодурова. Аз бях сама без родители, брат ми бе последна година в гимназията, сам в Бургас и аз трябваше да се грижа за себе си и за него. Тогава направих това, което ми бе казано, защото трябваше да продължавам да живея и години наред знаех, че не мога да бъда майка, тъй като направих аборт в над 4 месеца бременност.  Това е моят спомен от комунизма!

-         Как се стигна до това да заминете за Америка, защо избрахте точно Америка и какво Ви дава тя?

-         Аз дойдох в Америка да работя. След половин година се запознах с моя съпруг, влюбих се и той не искаше да ме пуска. Ние се гледахме и очите ни се просълзяваха от любов.  Така се случи...аз съм имала няколко пъти покана за работа и съм отказвала Америка, защото съм имала ангажименти по-близки до България-в Гърция. Просто е било писано да се случи. Тук станах майка-моята най-съкровена мечта в живота ми. Това ми даде Америка-титлата „майка”. Всичко останало са само подробности.

-         Вие сте популярен артист и у нас, и в Америка, стана дума за това, че сте имала участие в „Сизър палас”. В социалните мрежи и в интернет излезе информация, която доказа това. Защо обаче въобще се стигна до съмнения, какво бихте казали на онези, които не вярват, че сте имала участие в тази зала?

-         Не знам, за мен хора, които оспорват подобни факти са тези, които са лъгали и изхождат от себе си.  Толкова смешно ми беше, че ме питаха за снимки. Обикновено феновете се снимат с мен, където имам концерти, не аз да се снимам за спомен или за доказателство. Малко аматьорско ми прозвуча, но с каквито хора си, трябва да  се стараеш да ги разбираш. Всъщност най- обидно ми бе след като аз се заклех в детето си, за да спре до там съмнението или как да го нарека. А това бе игнорирано с лека ръка. След като Ви казах, какво бе за мен да имам дете, как бихте приели това? Това за мен бе най- голямата обида.

-         Каква е цената на това да обичаш България от хиляди километри разстояние?

-         Не е лесно.... толкова години напред, назад... Все едно разпъната на двата континента. Но най- голямата награда, най- големият успех за мен е, че след толкова години успях да запазя името си и то да бъде уважавано и обичано от 3 поколения българи. Мисля, че и в шоуто, в което участвах доказах това. Колкото и „виповете” на България  искаха да напусна къщата, (дали защото съм просто по-различна–като разбирания, поведение или просто аз не се сближих с тях), толкова зрителите ме подкрепяха и искаха да бъда там (за разлика от мен). Но аз бях длъжна да не се предавам пред злото и грубостта и да издържа. И мисля,че го направих.

-         Бихте ли се върнали да живеете в България изцяло и какво би Ви върнало отново тук?

-         Аз трябва да бъда и на двете места и винаги ще имам дом там, където е детето ми. Много ми се искаше повечето време да бъда в България. Затова си построих и къща, имам моите приятели и фенове. Но семейството и семейния бизнес са  в САЩ. Така че ще продължавам така докато мога.

-         Какво ще прави Кичка Бодурова след 30 години, с какво ще се занимава?

-         Ооооо... много далече отидохме... Аз съм си устроила живота вече така, че нямам нужда да правя нищо. Единствено няколко концерта в годината в България и навсякъде по света ще топлят сърцето ми и се надявам ще бъдат радост и за моите почитатели. За това си мечтая само. И в личен аспект- наистина да стана баба. Това сигурно ще бъде прекрасен миг в живота ми.

-         Много българи напускат родината и отиват да работят и да живеят в чужбина. Какво бихте казали на тях, които тепърва поемат по пътя на емиграцията, колко труден е този път и какво им предстои?  

-         Това не е лесно – всички го знаем. Ще има лишения... да си емигрант не е лесно. Но човек трябва да търси късмета си, трябва да е неуморим в желанието си за по-добър живот. Не се виждайте като предатели! Ако сте като мен, ще обичате повече България, отколкото тези, които остават и се примиряват. Но търсете ”големия час непрестанно”, както се пее в една моя песен. Пък един ден ние всички може да се върнем ... у дома!

  За в-к "България" - Чикаго, САЩ

Няма коментари: