сряда, 22 юли 2015 г.

Как социалните мрежи станаха социални медии

Социалните мрежи все по-често се наричат медии, защото функционират имено по този начин, а понякога дори са и по-бързи от конвенционалните медии. Терминът е оправдан, защото комуникацията в социалните мрежи е съвършено нова форма на информиране. Понякога именно в социалните мрежи хората си разменят информация и така се осведомяват много по-ефикасно и по-бързо, отколкото в медиите.
Във века на информацията, когато всичко се узнава почти веднага, когато всяко забавяне създава усещането за неформална цензура /сякаш има формална…!/, информацията трябва да достига до потребителя си максимално бързо.

Неслучайно се говори за поколението „F” - поколението, което живее във Фейсбук. Това е не просто място са споделяне, както беше популярно в началото, когато се появи тази мрежа, това е място за общуване, за информиране, в социалните мрежи хората водят спорове, събират се и се разделят, въобще – активно комуникират, следователно – живеят. Разбира се, това не е реалност, а паралелна реалност, която замества реалната такава.

Този тип статут, който социалните мрежи получиха им предостави едно безкрайно по своята същност право – свободата да се изразиш. Така постепенно социалните мрежи, ползвайки се от състоянието си, се превърнаха в едни от може би най-свободните медии. Макар да има правила, макар те все повече да се задълбочават, което е нормално, свободата на изявата, свободата на информацията на тези места е почти безконтролна,…все още…!

Създаването на регламент ограничава не темите, а изразните средства. Целта е да се съхрани достойнството и честта на човека – и пишещия, и този, за когото се пише!

Така неусетно сякаш социалните мрежи от сайтове за споделяне на информация, се превърнаха в истински медии, а общуването придоби свободата на изявата. Както се казва – дай на някого свобода и му гледай сеира.

Именно в тази среда се вижда, кой има качествата да бъде истински свободен, и кой е комплексиран от това, че има свобода, с която обаче не знае, какво да прави и как да борави.


Това е може би най-голямото предимство на социалните мрежи/медии - да ни разсъблекат до голо и срамежливо да се огледаме – да видим, кой, кой е, какво има и какво няма, когато няма ограничения, когато свенливата маска на условния морал липсва и съзнанието ни действа на „дибидюс” - без задръжки, без „дрехи”, без условности…! 

За sbj-bg.eu

Няма коментари: