Александър Иванов e на 16 години и е от Карнобат. Учи в Пловдивската духовна семинария! Баща му е свещеник в Карнобат а
майка му – учителка.
-
Александър
как реши да запишеш Духовната семинария
и кой те насочи?
-
Баща ми
ме насочи натам!
-
А как ти се стори семинарията и хората там преди и след като постъпи в това училище?
-
Когато
татко ми сподели, че има желанието да ме прати там, аз реагирах малко учудено,
защото ми стана странно, как е съгласен да ме пусне сам във Пловдив.
Първоначално не се съгласих, представях си семинарията като някакъв ад с много
строг режим! Но си казах, че щом е Духовно училище няма да сбъркам. Помислих и
му съобщих моето съгласие. Първата седмица ми беше доста чуждо мястото и не
предполагах, на колко неща ще ме научи животът тук. Всеки е готов да помогне на
другите по всякакъв начин. Видях се и с ректора на семинарията – един
човек и духовник, с богат житейски опит, гостоприемен и готов да отдаде
душата си за своите ученици! Тази година съм 3-ти курс във класът на Г-н
Кяйчев, също доста отдаден човек!
Радвам се, че съм тук, и призовавам всеки, който иска да вкуси красотата на семинарския живот да постъпи в Пловдивска духовна семинария! Няма да сбърка, а напротив – ще види, как красотата му ще го плени, ще бъде най-добре подготвен за служител на светата ни църква и най-важното е, че при въпрос от рода на „В кого вярваш и кой е той”, ще може да отговори!
Радвам се, че съм тук, и призовавам всеки, който иска да вкуси красотата на семинарския живот да постъпи в Пловдивска духовна семинария! Няма да сбърка, а напротив – ще види, как красотата му ще го плени, ще бъде най-добре подготвен за служител на светата ни църква и най-важното е, че при въпрос от рода на „В кого вярваш и кой е той”, ще може да отговори!
-
На
какво те учи семинарският живот?
-
Разбира
се, нашият живот в семинарията е предимно учене, но не само. Тук се научаваш да живееш пълноценно и
разумно! В семинарията си далеч от родителите си – липсват ти седмица-две докато
не свикнеш с новите хора, именно тогава се учиш да се справяш сам с трудностите
в живота, за да бъдеш изграден човек и ревностен християнин.
-
Какво е
за теб да си християнин?
-
Да
обичаш Бога и творенията Му със цялото си сърце и душа, да се стараеш да не Го оскърбяваш,
да опазваш заповедите Му и да ходиш по стъпките Му.
- -
Как
трябва да се молим, ти как се молиш?
-
На един остров живеели трима стари отшелници. Те
били изпълнени с такава простота, че единствената молитва, която използвали,
била: „Ние сме трима, трима си Ти – Господи, помилуй ни!“ С тази наивна молитва
те извършвали велики чудеса. Както желаем да бъдем през време на молитва,
така трябва да подготвим себе си преди това; и това, което не искаме да се
промъква в нас, докато се молим, него трябва да изгоним от тайните кътчета на
сърцето.
-
Какво
мислиш за въвеждането на Вероучение като учебен предмет в светските училища?
-
Стига
да се споменат думите на Св. Иоан Златоуст, който казва така: Не е ли безразсъдно да учим децата на
изкуства, да ги пращаме в училище, нищо да не жалим за тяхното образование - а
за тяхното възпитание в Господните поучения и наставления да не се грижим?
-
Ще
последваш ли баща ти като свещеник?
-
Бих го
последвал в духовния живот, но не като свещеник! Решил съм твърдо да стана
монах!
- Какво
представлява монашеският живот за теб?
-
Монашеският
живот е нещо велико, много велико! Той е величествен, възвишен, божествен,
поетичен; той е изключителен живот. Монахът може да се намира на земята, а в
същото време пътува със звездите по безкрая. Мислено си представя и преживява
Бога и небето. Живее изключителен живот. Този живот се нарича ангелски и е
ангелски живот. Наистина е такъв. Но за да може монахът да живее правилно този
живот, той трябва да има монашеско съзнание.
За фейсбук-групата "Православни новини"
Няма коментари:
Публикуване на коментар