събота, 10 май 2014 г.

С Хамлет и Гертруда….в софийско такси!


Снимка от фейсбук-профила на Валерия Димитрова.

Много пъти бях минавал покрай театър “Алма Алтер” в Софийския университет “Св. Кл. Охридски”, но почти никога не се бях спирал. Сега обаче не просто се спрях, но и влязох….на постановката по Шекспир – “Хамлет”. Входът е…една запетайка, написана с черен фулмастер на лявата длан на всеки зрител.

Залата е повече от приятна, камерна сцена, но всичко е направено така, че да ти хареса. Очакванията ми бяха не големи, все пак говорим за аматьорски театър, но отидох, за да видя бивша колежка от “Новините”, която играеше Гертруда.

Още в началото магията ме грабна. Някак странното и нестандартно поставяне на една класическа пиеса, всъщност ми хареса. Тези млади хора не просто играеха театър, те истински се вживяваха, те пресъздаваха емоции и състояния на духа. За миг им завидях, благородно, защото и аз исках да съм на тяхното място, да играя, да мога да играя, при това постановката беше на….английски език…!

Момичетата и момчетата от трупата на Театър “Алма Алтер” заминаха за Техеран, където ще участват на международен фестивал, след което отиват в Москва. Знам едно, ще ги чакаме, защото искаме отново да ги гледаме, а в чужбина им пожелаваме успех. Успех им пиожелах и снощи, когато оставихме Гертруда на “Гоце Делчев” и Хамлет – в “Борово”.

Ето така се получи – пътувах с едни от най-популярните шекспирови герои в едно такси в София, едва ли някой може да се похвали с такова постижение – сякаш бях в “Полунощ в Париж”, но Уди Алън беше решил, вместо Гъртруд Стайн и Скот Фицджералд, таксито да вземе просто мен, Гертруда и Хамлет …!

Няма коментари: