понеделник, 14 август 2017 г.

ИЗЛОЖБА ЗА ПРАЗНИКА


Вяра Йовева е първата жена-официален фотограф на Министерството на отбраната. Поредната й изложба „С дъх на море“ беше открита по повод празника на военния ни флот.

-         Как дойде идеята за изложбата?

-         Идеята не дойде от мен. Когато направих изложбата „Хиляди лица-една армия“ за 6 май, контраадмирал Петев ме покани настойчиво, за да направя една изложба и за ВМС. Той искаше да се акцентира върху живота на флота. Видя ,че съм представила лицата и поиска да представим самата дейност на военните моряци. 

-         Какви са акцентите на изложбата?

-         Това са ученията, това, което правят нашите военнослужещи, в случая – ВМС. 

-         Какво търсехте, какво искахте да уловите в снимките за тази изложба?

-         Търсех нестандартното. Това е моят почерк. Търсех трудното, понякога чаках много време, но хващах момента и съм удовлетворена от това. 

-         Има ли някакви по-специални техники на снимане за тази изложба конкретно?

-         Трябва да го носиш отвътре. Въпрос на виждане. Когато се види едно нещо, фотографът трябва да го види, как ще стои на снимка. Всяко нещо, което виждам, аз вече го виждам в рамката. 

-         Казват, че артистите нямат една любима роля, а Вие имате ли любима снимка?

-         Не, нямам такава. Моята любима снимка е трудната снимка. Исках да направя баланс между ученията, хората и живота им, това беше целта на тази изложба. Цялата изложба е един акцент, няма отделни такива в нея. 

За в-к "БА"

Няма коментари: