четвъртък, 22 януари 2015 г.

Софийски ефимерий е обвиняван, че взема две заплати


Не служа нито на две, нито на три места, аз служа само на Бога и на Българската православна църква. Независимо, в коя епархия съм, няма каноническа пречка, когато съм в евхаристийно и канонично общение, независимо, къде ще служа, това зависи от Светия Синод и от моя епархийски митрополит“. Така коментира скандалите около себе си новият ефимерий в патриаршеската катедрала „Св. Александър Невски“, архимандрит Антим.

Припомняме, че той служеше и като протосингел на Видинска епархия, от който пост все още не е освободен.

Напоследък името му нашумя, като той беше обвинен, че реално работи на две места и получава за това съответно две заплати. Само пред topnovini.bg, отецът обясни, каква е истината и защо се е получило това недоразумение.

Ако някой разглеждат служението на Бога като административна служба, това значи, че има проблеми. Аз нямам проблем с това, защото аз съм монах от 16-годишен. Когато бях в 10 клас приех монашество във Видинска епархия. Когато някои са се борили за постове, аз чистосърдечно съм дал монашески обет“, заяви архимандрит Антим.

Явно проблемът със заплатите е за хората, които по някакъв начин са се обявили за мои неприятели. Някои явно не ги устройва да живеем по християнски и човъркат в една заздравяла рана. Хората, които страдат от завист и користолюбие тях ги борят въпросите на финансите“, обясни отецът.

Той беше категоричен, че това, което го свързва с Видинска епархия трудно може да се разкъса. Той е духовен наставник на десетки монаси, монахини, свещеници и младежи. Отецът посочи, че не може заради едно ефимерство да се прекъсне едва такава духовна връзка.

Това означава, че тези, които протестират срещу този статут, нямат понятие от монашеството, какво е духовно старчество, какво е духовна връзка между чеда и духовен отец. Заради една ефимерска чреда /служение/, просто е нелепо да се погребва цяло едно духовно семейство в лицето на моите чеда“, обясни пред topnvini.bg архимандрит Антим.

Към настоящия момент той все още не е сдал длъжността във Видин, защото много процеси в епархията са свързани с името на отеца и едно такова пресичане изведнъж може да навреди на някои духовни и административни действия.

Не съм се озлобил срещу моите неприятели и врагове, само искрено съжалявам, защото те са хора от Църквата и не зная, как ще оправдаят тези свои постъпки. Има толкова много други проблеми и проблемни духовници, бих казал“, коментира още новият ефимерий на патриаршеската катедрала. 

За topnovini.bg

Няма коментари: