петък, 11 декември 2015 г.

ЕП. ТИХОН СЛЕД НАПУСКАНЕТО НА „СВ. АЛ. НЕВСКИ”: ПРОДЪЛЖАВАМ ДА ЖИВЕЯ…!

Снимка: Тихомира Методиева
Св. Синод освободи Тивериополския епископ Тихон от поста председател на църковното настоятелство на патриаршеската катедрала "Свети Александър Невски". Сайтът dveri.bg предаде, че му  било предложено да остане на поста "патриаршески викарий", но той отказал. На негово място, оказва се, е бил предложен и назначен архимандрит Дионисий, който в последните 2-3 години минаваше за приближен на епископ Тихон”, коментират колегите от dveri.bg и който беше спряган за Стобийски епископ. Вероятно това му назначение е крачка към повишението му, което може да стане още идното лято, твърдят запознати от Църквата. 

„Моите мотиви за освобождаването ми са едни, тези на Светия Синод са други. Те ме прескачат, нямат ми доверие да се занимавам с работата си до сега и аз отказах да се занимавам повече с нея. Те представят това по един много невинен начин, но този начин, по който те ме обиждат години наред няма да стане и заради това се оттеглих”. Това каза самият епископ Тихон, когото потърсихме за коментар по темата.

Той отдавна е недолюбван от някои членове на Синода, които не понасят неговата самостоятелност. Когато епископът се опита да привлече немска фирма за реставрацията на храма (той самият е роден в Германия и има тамошно гражданство), беше "скастрен", че вземал инициативата. Отделен въпрос е, че и от страна на Синода не беше направено нищо за спешните ремонти на храма”, пишат от dveri.bg и припомнят, че епископ Тихон е съученик и приятел от детинство на патриарх Неофит.

„Продължавам да живея…! Аз може да съм епископ на Православната църква, но ако Синодът няма нужда от мен, аз също нямам нужда от него. Не съм решил още, с какво ще се занимавам, но ще го намеря. Аз съм на 70 години, трябва да се грижа и за здравето си”, каза още епископът. Той обясни, че все още не е решил, дали ще остане в България.

„Предполагам, че Синодът иска чисто и просто да вземе ремонта на църквата „Св. Ал. Невски” в свои ръце, за да кадрува там. Аз исках да се направи по-широк кръг от съветници, от много хора, но не пожелаха. Взе се решение за създаването на комисия от Върховния църковен съвет и аз да стана член на тази комисия. Аз обаче не мога да бъда член и след това да изпълнявам техните нареждания и да бъда отговорен за всичко, което те направят. Поради това се разделихме и...толкоз..!”, каза още Тивериополският епископ.

Попитахме вече бившия председател на църковното настоятелство на „Св. Ал. Невски”, как ще коментира избирането на архимандрит Дионисий на неговия досегашен пост, но той отказа  коментар, като заяви само, че истинският мъж не може да говори по такива въпроси!

За фейсбук-групата "Православни новини"

Няма коментари: