вторник, 27 март 2012 г.

Туроператори предлагат горещи оферти с нов „дизаин“ и по нов начин



Ексклузивни дестинации за „Лятото-2012“

България е сред предпочитаните и достъпни туристически маршрути за средния европеец и за руския пазар

Венцислав Жеков

Все повече българи се ориентират към луксозните и екзотични ваканции. Неотдавна българският пазар беше „атакуван“ и от третия по големина туроператор в Европа REWE Touristik и неговото представителство-DERTOUR България. Той работи с близо 90 български туроператорски агенции, чрез които предлага продуктите си. Сред най-актуалните дестинации са Малдивите, Тайланд, Доминикана, Мексико и Куба. Мавриций е най-хитовата дестинация за сватбени пътешествия и сватбени круизи, но може би най-интересната и атрактивна дестинация е Антарктика, сподели пред в. „Класа“ управителят на DERTOUR България-Иван Савов. Пътуванията до там се осъществяват основно през месеците ноември, декември и януари, когато е летният сезон. Пътува се от Ушуая-Аржентина и за 10-15 нощувки, цената тръгва от 3500 евро на човек. Само за 2011 г. над 14 хил. българи са се възползвали от предложенията на DERTOUR България.
На българския пазар се появи нова търсачка за туристически оферти-“Почивка.bg”. Порталът категоризира офертите според различни вкусове, като по-интересните са „романтика“ - оферти за двойки, екшън - оферти, в които се дава възможност за някакво по-силно изживяване, например езда, офроуд, гмуркане, стрелба. Обърнато е внимание и на по-новите и от по-висок сегмент форми на туризъм, като голф - оферти, които предлагат условия за игра на голф (близко игрище например), екзотични круизи и пътешествия до непознати и малко познати местности, „опознай България“ - оферти, които са в дестинации от културно-исторически, или природно-опознавателен интерес, „спокойствие“ - оферти на наистина спокойни места, в хотели извън населени места, сред природата, със зелени градини, красиви гледки, селски оферти, които включват елементи на селския туризъм и запознаване с бита и кухнята на местното население и оферти за възрастни с деца, които предлагат изгодни и добри условия за семейства с деца. По този начин се улесняват хората със специални изисквания, например хора в неравностойно положение и с домашни любимци. Категоризацията на една оферта отнема около 10 минути на модератор, но по този начин се спестяват стотици часове на потребителите. Първоначалната идея за единен портал с оферти идва от няколко приятели и произлиза от мисията да се направи изборът на място за почивка лесно и приятно занимание. Целият екип участва в развиването на търсачката със своите предложения. Всяка туристическа оферта от сайтовете за групово пазаруване се преглежда от маркетинг-екип на новия портал и се категоризира. Задава се дестинация от база данни, избират се типовете, към които принадлежи офертата(например ски, СПА, балнео, романтика, езда, екшън). Информация относно категоризацията на офертата се взема не само от страницата на офертата, но понякога и от сайта на хотела, който предлага пакета.
Специално за Великденските празници, порталът „Почивка.bg” предлага предимно оферти за чужбина, особено екскурзии в балканските страни. Летните оферти са за Турция и Гърция, но вече има няколко и за южното черноморие - Слънчев Бряг, Несебър, Созопол, Приморско.
Сайтовете за групово пазаруване станаха много популярни в България през последната година и голям брой туристически предложения вече се купуват чрез тях, но те са доста - над 50. Проблемът обаче е, че има доста такива сайтове (над 50), освен това в самите тях потребителят понякога трудно се ориентира и е необходимо да преглежда всички предложения, за да провери, дали има такова, което отговаря на конкретните му изисквания. Затова търсачката на „Почивка.bg“ комбинира туристическите предложения на всички сайтове и позволява филтрирането им по множество критерии - например дестинация, тип на почивката, звезди на хотела, цена, тип хранене, дати за които офертата е валидна. По този начин, ако например си търсите ски-почивка в 4 или 5-звезден СПА-хотел, може да отбележите тези изисквания в търсачката и тя ще покаже всички оферти, които отговарят на условията. Така спестявате много време и нерви, сравнявате подобните предложения, например по цена на човек на ден и обявена отстъпка. Това сподели специално за в. „Класа“ управителят на портала - Петър Димитров. Той подчерта, че търсачката позволява на хората да се абонират по е-мейл и да получават новите оферти за определено от тях търсене - например всяка новоизлязла балнео-оферта в дестинация Велинград.

България и Гърция вече са в остра конкуренция с Кипър за руския пазар

Гърция и България се превърнаха в едни от най-търсените дестинации за лятна почивка на руснаци. Това заяви неотдавна за „РИА Новости“ Александър Туголуков- управляващ директор на компанията „Библио Глобус", по време на международното туристическо изложение MITT-2012. Около един милион са туристите от Германия, които са изгубили интерес към Гърция през настоящата година. Освободените места трябва да се запълнят и те се предлагат на руски туристи, на изключително изгодни цени. По думите на Туголуков, през 2012 г. Гърция успешно ще конкурира традиционни летни дестинации за руския пазар като Турция и Испания. Според него България предлага традиционно ниски цени, а цените на авиопревозвачите също са поносими. Туголуков отбеляза, че Кипър също много активно предлага отстъпки при ранно закупуване на пакети за почивки. До миналата година това не е било достъпно за руския пазар. За първи път тази система се развива през 2011 г. и хотелиерите масово започват да предлагат подобни услуги. Благодарение на големите отстъпки, ранното записване бележи ръст от 2,8 пъти за Кипър и за Гърция. Бурният ръст на ранните продажби показва, че руските туристи не обръщат внимание на неотдавнашните банкрути на туроператори и продължават да се доверяват на такива оферти.
През 2010 г. руските туристи в Гърция са били 25 хил., а през следващата година те достигат 80 хил. За настоящата година се очакват около 120-130 хил. Руският туристопоток на Кипър представлява 70 % от общия обем, който за 2011 г. съставлява 343 хил. туристи, подчерта Туголуков.

Българска търсачка предлага над 10 хил. хотели

„Почивка.bg“ беше създадена през 2006 година от Петър Димитров и Тодор Чернаев. Порталът включва над 10 000 хотела, семейни, апартаменти, къщи и туристически квартири в България. Преди шест години все още няма един пълен туристически портал с всички хотели в България и организаторите на търсачката решават да го направят. Наемат стажанти от университета в Бремен, Германия, които работят с тях два месеца. Сайтът се разраства бавно, но те постоянно го развиват, докато следват и работят на други места. Желанието е „Почивка.bg“ да бъде безплатен каталог, както за хотелите, така и за потребителите. Само така може да се постигне визията каталогът да има най-много хотели в България. Оказва се, че тази визия е била правилната, защото в момента порталът има над три пъти повече регистрирани хотели, къщи и апартаменти от конкурентите. Шест години след създаването на каталога авторите му твърдят, че са успели до голяма степен да постигнат целите си.

3 коментара:

почивки лято 2013 Гърция каза...

Гърция и Турция са най-близките дестинации до нас а в същото време и едни от най-добрите - тами има места за всеки джоб и всеки вкус - за съжаление България остава "да се предлага" като евтина дестинация

малдиви почивка каза...

Полезно е най - вече ако си търсим ски-почивка в 4 или 5-звезден СПА-хотел, може да отбележим тези изисквания в търсачката и тя ще ни покаже всички оферти, които отговарят на условията. Така спестяваме много време и нерви, сравняваме подобните предложения, например по цена на човек на ден и обявена отстъпка. Хубаво е че позволява на хората да се абонират по е-мейл и да получават новите оферти за определено от тях търсене, общо взето технологиите са толкова напреднали че седнали можем да направим толкова много неща и за кратко време.

почивки лято 2013 Гърция каза...

мисля че Гърция и тази 2013 година ще бъде любимата дестинаки както и изминатите няколко години, кризата свали цените доста - така че остава хем евтина хем хубава дестинация