вторник, 23 април 2013 г.

“Перверзници” дебнат през/чрез телевизорите ни…!



Български баби са под стрес от предстоящата цифровизация на телевизионния ефир. Това съобщи неотдавна един роден “нюзпапир”. Възрастните жени били убедени, че това се прави с цел хора от екрана да могат да ги наблюдават денонощно и да воайорстват. Фактът, че рекламата за цифровизацията е представена така, все едно наистина човекът от екрана пряко разговаря с тези пред екрана, наистина е оставил силно убеждение, че цифровизацията цели имено да “нахлуе” в домовете ни от есента на настоящата година и така да ни превърне в един голям “Big Brother”!
В деликатен коментар към горното бих казал само: “….Ето до какво води ченгеджийницата, в която се превърнахме в последно време!” Цялата шпиономания побърка хората и някои вече считат, че могат да бъдат следени дори и през /чрез/ телевизора…!
Рекламата е странно нещо, основната и може би първоначалната цел е била да се рекламират дадени артикули, за да се продават по-лесно и повече, днес обаче рекламата е своеобразна диктатура. Наложената ни “холивудска” визия докарва много жени, но и мъже до страшната анурексия. Рекламата е тази, която ни обясняваше години на ред, как си вземаш кредитна карта и погасяваш когато искаш и когато можеш. След подписването на договора обаче се оказва, че не било съвсем така! Една жена от софийско успя да излъже цяло село с фалшиви кредити. Веднага и на място се дават парите, но…лихвата е 50%…! Бабите, които са най-уязвими, си дали данните от личните карти и изведнъж се оказали сериозни длъжници!
Днес една телевизионна реклама, бих я нарекъл “служебна”, също уязвява имено бабите. Моята баба ми е разказвала едно време, когато се появили първите телевизори, как реагирала нейната майка. Всяка вечер тя се обличала в нови дрехи, прибирала косата си, контела се и сядала пред телевизора. Когато баба я ми попитала, защо го прави, тя й отговорила, че трябва да е спретната за говорителя, когато се появи на екрана, за да чете новините!
Това е комично, но все пак се е случило преди 60-70 години. Днес обаче бабите отново са в стрес и паника, че “момчето от телевизора” може да ги види по кюлоти и комбинезон! С една дума, какво се е случило за последните 60-70 години……, май абсолютно нищо!? Днешните баби, от 2013 г., споделят, че щом се появи човекът от рекламата и започне да търси, с кого да си говори зад екрана, веднага хвърляли по едно одеало върху апарата, а обяснението е: “…Ами по нощница ли да стоя пред човека бе…?!”.
Предполагам, че много от нас сега се усмихват, само че щеше да е много по-смешно, ако не беше трагично. В България през 2013 г. има възрастни хора, които все едно вярват в “дядо Мраз”…! Това е отблъскващо отчайващо и показва, колко сме изостанали от съвремения свят. Щом като една безобидна реклама може да въдвори подобно пагубно умопомрачение, представете си, колко наистина уязвими са тези хора, какво много по-страшно нещо може да ги сполети и колко лесно биха били манипулирани, а вероятно и са…!
Възрастните хора от софийското село Голеш са повече от убедени, че цифровизацията цели единствено и само да ги шпионира в домовете им. Бабите наистина се чувствали притеснени, защото, за да опазят “целомъдрието на годините си”, трябвало постоянно да дебнат, кога “момчето от телевизора” ще се появи да си търси събеседници.
Ето как една нескопосано направена реклама от една страна и стресирани и докарани до изнемога от шпиономания хора се събират в едно цяло и се получава една трагикомична картинка от 2013 г. Дано тази статия да не попадне в ръцете на някой чужденец, защото определено това може да се превърне в сериозен повод да ни причислят към страните от “петия свят”!
Бабките ни не са виновни, на тях вероятно не е имало кой да им обясни, че това е само една реклама, макар и наистина малко абсурдна. Няма кой да поговори с тях, а тези хора искат да си изкарат спокойно старините. За сметка на това обаче те са подложени на непрекъснат цивилизационен стрес със цифровизации, безлихвени кредити, кремове-чудо, с които от 80-годишен ставаш на 20 години, при това само за едно денонощие, пасти за чудодейно залепване на ченета, а и с какво ли не още…!
Ето я силата на рекламата и ако това не е нов вид диктатура, здраве му кажи! Преди време ни убеждаваха и как едно кисело мляко било толкова хубаво, че едва ли не, като ядеш само от него, ще живееш вечно! Въпросната фирма отдавна фалира. Все ми е в спомените как едно дете, пита “майка” си /спортистката Стефка Костадинова/ в една реклама: “Мамо, мамо, ако изядеш десет кофички кисело мляко, какво ще стаене?”, а “майката” отговаряше: “Ще стана много силна!”, а детето пак питаше: “Ами ако изядеш сто кофички кисело мляко, какво ще стане..?”, “майката” казваше, че ще стане непобедима. А аз все съм си мислел, че отговорът на последния въпрос би бил доста простичък: след сто кофички кисело мляко човек определено би придобил сериозни стомашни проблеми, които за дълго биха го приковали в едно от тесните помещения в дома му…!
Така е и с рекламата за цифровизацията. Стресираните бабки от село Голеш дълго няма да се успокоят. Ще крият кюлоти, комбинезони и басмяни гащи по долапите, ще покриват телевизорите и ще негодуват срещу “неприличното” поведение на “момчето от телевизора”. Те ще са основателно притеснени за собственото си целомъдрие, защото макар и да живеем в 2013 г., родината ни сякаш се нарича Абсурдистан!

Венцислав Жеков

Няма коментари: