неделя, 23 юни 2013 г.

МУТРА-ЛИЦЕМЕР, ИЛИ ПЕВИЦА-“МРЪСНИЦА”, ТОВА ЛИ Е ВЪПРОСЪТ?


Помните ли, как преди не чак толкова много години, мутрите владееха България? Помните разбира се, убеден съм! Помните ли, как тези въпросни хора се обличаха в относително скъпи анцузи, кичеха се със златни ланци, с големината на синдир за чифтокопитно, ръцете им тежаха от благородни метали и скъпоценни камъни? Те се движеха като едър рогат добитък, мучаха именно като такъв, НО…., разполагаха с пари, постепенно получиха и достъп до PR, демек-до консултантски фирми, които ги понаучиха, как да се обличат.
Изведнъж, тези същите мутри се появиха в скъпи костюми, с “ролекс”-и, покачиха се на още по-скъпи джипове. Само че, има една малка подробност. Тези момченца продължиха да мучат, както и преди си мучаха, като едър рогат добитък. Както се казва, “променил се Илия, огледал се, пак при тия..!” Или иначе казано, “вълкът козината си мени, но нрава-никога”!
Скъпият костюм, скъпият парфюм, шикозната кола, вилата-тип селска прогимназия в Драгалевци, това не са елементи от духовната същност на един човек, те не го “интелектуализират” автоматично. И слава Богу, че е така..!
В същото време, четем, как еди си коя фолк-певица била излязла да пее в някакво заведение….пияна…! Е, какво толкова…, ми мен пък това въобще не ме учудва. Дори напротив, струва ми се нормално. Много такива момичета, които се направиха по калъп при един известен доктор “еди кой си”, са си откровени пеещи….”професионалистки”! Не ми е удобно да използвам истинската дума за тях, прощавайте!
Често съм си говорил с приятели, че за да пееш, първо трябва да имаш глас. И аз пея под душа, всъщност, не точно под душа, но из къщи понякога се разпявам, после се срамувам от себе си…и от съседите ми,…естествено! Само че разликата е там, че аз не изкарвам пари от това, не се правя на певец, не ходя по кръчмите да вия като вълк-единак по пълнолуние, първо, защото не мога, пък и не искам да пея, и второ, защото не искам да ме замерят с…., каквото там им попадне!
Всъщност, тези въпросни момичета-пеещи “професионалистки”, разчитат единствено и само на силикона в гърдите, филър, милър, хиалуронова киселина, лимонена киселина, лифтинги, мифтинги и други подобни. Не че има нещо лошо в това. Аз лично харесвам, когато човек може да си позволи и държи на себе си и на външността си, да си понаправи пластична операция, да си коригира това, или онова. Аз лично имам пет пластични операции. Разбира се, те бяха до известна степен наложителни, но и до голяма степен бяха моя инициатива. Само че аз не изкарвам пари от това, че съм си направил пластични операции и не съм ги направил, за да “гювендийствам” по кръчмите!
Въпреки това, така наречените “фолкаджийки” и бившите мутри и настоящи пак мутри, но тип “бизнесмени”, наложиха един застрашително масов тип евтина култура, която се възприе от много българи като единствена. Така се получи, че мутрите и “фолкаджийките” наложиха стандарт на живот-ако си богат, ако си доволно “силикониран”, ако имаш джип, вила край София, “петзонет” в някой от скъпарските квартали на столицата, значи непременно си успял човек. ДА, АМА НЕ!!!
И за да не си помислите, че съм някакъв самоцелен хейтър на чалгата и мутрафонията, искам да си призная нещо, честно и откровено. Да, харесвам чалга! Харесвам доста песни от този стил, защото както казваше моят професор Андрей Пантев, “Ъндърграунд кючек” може да се слуша с пура и хубаво уиски в люлеещ се стол, но може да се слуша и на “домашнярка” с празно шише отпред на колана и метла, пак на колана, но отзад! Е, аз съм от първия тип, не че имам нещо против и хубавата отлежала “домашнярка”, особено пък, ако е кайсиева…! Точно заради това ще си позволя да цитирам част от текст на една от фолк-дивите, най-голямата според мен-Ивана. В една нова, поне за мен, нейна песен тя пее: “Някои хора са толкова бедни, имат единствено само пари…!”!
Това, че мутрите облякоха скъпи и маркови костюми, не е толкова лошо, лошо е миналото им, лошо е, че са богати, защото са тъпи и защото са изкарали парите си чрез насилие и рекет. Това че “фолкаджийките” се грижат за телата си също е добре, но …. не всичко е пари и не всичко е слава! Няма как да си вечно млад, хубав и богат. Идва време, когато дори и да спиш във фитнес-залата, гравитацията и природата си казват думата, а пластичната хирургия вече е безсилна, или поне гротескна…! Заради това считам, че е по-добре пак да “остаряваш като катедрала”, макар и не толкова богат, красив и “направен”, да остаряваш пак като готически дворец, но с голяма душа, топло сърце, красиви и най-вече истински чувства! А  другото,…другото е суета, болезнена преходност, мъчително преживяване на прага между щастливото, но неистово желание и зловещата, неизменно следваща го реалност!

Венцислав Жеков
за actualno.com

Няма коментари: