Прецедентът
при освобождаването на игумена на Бачковския манастир се състои в това, че се
освобождават двама игумена – архимандритите Симон и Самуил, при неясни
обстоятелства. Никой не каза, какъв е проблемът и защо архимандрит Симон, който
направи толкова много за Бачковския манастир, беше освободен. И той наистина
успя да ремонтира и реставрира огромна част от Бачковския манастир, а не само
игуменарницата, както си я беше ремонтирал предишния игумен – епископ Борис. Светият
Синод не ни каза архимандрит Симон провалил ли се е, ако е така, в каква посока
е станало и остават да висят едни въпроси и много подозрения.
Най-голямото
подозрение произтича от факта, че Бачковският манастир е най-богатият от трите
ставропигиални манастира у нас. Той е богат на няколко неща. Първо – на имоти,
защото има такива в цяла Южна България, но се говори, че има и такива в Гърция, които са
отдадени под наем и от които се печели много добре, според запознати. Той е богат и с
местонахождението си. Той се намира на кръстопът и хората от много места минават
от там. Там се палят много свещи и това е манастирът, който гори най-много свещи
на територията на България. Тук най-много хора се венчават, кръщават и им се
четат молитви.
И
се пита в задачата, защо в най-приходния манастир се сменя игумена с друг,
който е много близък до митрополит Николай Пловдивски? Нима е необходим игумен,
който да се вслушва преди всичко в желанията и волята на митрополит Николай!?
Може би архимандритите Симон и Самуил, като принципни хора, не са правили именно това…!?
Светият
Синод действа на един императорски принцип – не обяснява действията си. Синодът
обаче дължи обяснение на хората за всяко свое действие, това не е събрание във
Версайския дворец, все пак.
И
още нещо. Митрополит Киприян обясни, че игуменът трябвало да е епископ. Тогава
защо същият този Синод, на който е член и митрополит Киприян, до сега няколко
пъти избира именно архимандрит, а не епископ, за игумен..? Нима нямахме и
нямаме достатъчно епископи…? Ако е така, защо не се правят нови епископи, ако
пък не е така, тогава защо от съществуващите епископи не се избра един достоен
за игумен на Бачково, а се поставяха именно архимандрити, след скандалния епископ Борис..!?
Въобще,
смяната на върха в Бачково не разреши никакви проблеми, а напротив – постави нови
въпроси. И сега какво да очакваме в Бачково, нови „чудеса“, както стана в Троян
в началото на „ерата Сионий“, ли…!?!?! Ще се откриват „неоткрити“ икони, „неизвестни“
богослужебни книги, ще се сменят проскинитарии, въпреки, че старите са
по-красиви, или пък ще се строи нова тронна зала за новия/стар император…!?!?!?
За
императорът е ясно, май само слепите не го разбраха, но май царят наистина е
гол, този път обаче - неприлично дибидюс…!
За фейсбук-групата "Православни новини"
Няма коментари:
Публикуване на коментар