сряда, 20 август 2014 г.

Защо в София НЕ може, а в Берлин може...?


Снимка: profit.bg

Електронните табла на Градския транспорт в София са излишни. Няма как да е полезно нещо, което много лесно, при това редовно, се манипулира. Иначе как да си обясним факта, че таблото показва, че например трамвай № 7 идва след 12 мин., веднага след това изписва 2 мин., а в същото време трамваят идва след 1 мин.?

Не че можем да се сравняваме, но все пак, в германската столица Берлин, например, електронните табла, които са с доста по-голяма история от нашите, са много точни. Всички знаем за прословутата немска точност и тя е факт дори и на такова битово ниво. Когато на таблото пише, че автобусът, или влакът, или метрото идва след 3 мин., когато времето достигне 1 мин. превозното средство вече се вижда отдалече и в минутата на пристигане, която е обявена предварително, то вече е на спирката! Как го правят в Германия, защо при тях може, а при нас не се получава...?

Обяснението може би и най-вероятно е в „Центъра за градска мобилност“ в София. Ако има непрекъснато обновяване на минутите, които остават до пристигането на едно превозно средство, това може би е нормално, но само ако минутите се увеличават. Предвиждаме задръствания и е допустимо трамваят да закъснее. Но когато на таблото пише, че той идва след 12 мин., веднага след това стават 15 мин., а накрая трамваят идва веднага, това означава, че няма как да се е компенсирало време от близо 13 мин. Физически не е възможна компенсация от 13 мин. в рамките на няколко секунди. Оправдание с трафика е несъстоятелно, защото нима в Берлин той е по-слаб от нашия...!?


Очевидно е, че някой манипулира информацията на електронните табла и също е очевидно, че това прави те да са ненужни. Кому е нужно да получава информация, която непрекъснато се променя...? Тогава за какво са ни тези табла..., освен само за да изглеждаме като в Берлин...!?

За novinite.bg

Няма коментари: