Време е за плащане на
данъци. Общините създават облекчения, за да могат гражданите да упражнят това задължение,
колкото се може по-бързо и лесно. Така и за хората ще е по-лесно и безпроблемно,
а и общината ще си събере по-бързо „вересиите”, за да си попълни бюджета и да
реализира плановете си. По-лесно ще е, „ама друг път”, както казват…!
Столична община, например, е създала „удобство” да се направи електронна справка за дължимите
данъци и такси. В „специализирана администрация” на сайта http://www.sofia.bg/, се влиза в Направление „Финанси
и стопанска дейност”, а от там – в Дирекция ''Приходи и администриране на
местни данъци и такси''. Като се влезе в този портал, установяваме, че освен
ЕГН се иска и ПИН, и номер на партида. Номерът на партидата се взема от стара
квитанция за платен данък, но ПИН се дава само лично в районните приходни
администрации на общините.
Какво се оказва, че за
да си проверя задълженията към бюджета по електронен път, трябва да отида първо
до общината, за да си взема въпросния ПИН и след това да се прибера в къщи, за
да проверя по интернет, какво дължа…! Е ако това е „електронна услуга”, аз
най-вероятно съм професор по зъботехника, но не зная за това…!
Няма коментари:
Публикуване на коментар