понеделник, 9 ноември 2015 г.

ОТ ЦЪРКВАТА БРУТАЛНО ИЗЛЪГАХА ЖУРНАЛИСТИ, ....ОТНОВО...!

Какво означава …PR!? Нека не ми се обиждат приятелите и познатите, които работят това, но те най-добре знаят, че PR означава преди всичко служба или човек, които имат задължението НЕ да държат институцията, на която са PR близо до общественото мнение, а напротив – точно обратното!

Най-успешният начин един журналист да НЕ получи информация е именно да се обърне към PR-а на институцията, от която търси информация! Това си е неписано правило! Така е и в Църквата, оказва се.

Още от края на октомври 2015 г., когато излезе информацията, че ще идва Вселенският патриарх започнахме да търсим начин да присъстваме като медия. Оказа се, че ще има акредитации. Изпратих човек, който да попита в сградата на Светия ни Синод, какво е необходимо, за да присъстваме на брифинга. Той обеща да ми се обади, но така и не се обади и отидох лично. Казаха, че трябва да занеса акредитационно писмо. Отидох и занесох такова на официална бланка, в официална папка, подписано и подпечатано от ръководството на представителната медия, към която се числя, дори си написах личния ми мобилен телефон на папката, та ако има проблем да ми се обадят.

След няколко дена се обадих в Светия ни Синод, за да попитам, дали е разгледано писмото ми и дали съм допуснат, макар че акредитационните писма не се разглеждат, те априори дават допуск, защото формално официализират присъствието на журналист на обществено събитие.

От Деловодството на Синода, където се обадих ми заявиха, че информация мога да получа при главния секретар на Синода – архимандрит Герасим. Обадих се и на него, човекът скромно и кротко ми обясни, че нищо не знае, за това отговаряла PR-ката на Синода - Александра Карамихалева. Обадих се и на нея, като я намерих едва на следващия ден. Все още говорим за края на октомври месец, десет дена преди брифинга на патриарх Вартоломей в София.

Г-жа PR-ката заявява, че писмото ми е препратено, не питам накъде…, бил съм включен в списъка за допуск на въпросния брифинг и да заповядам, като си нося документ за самоличност и документ, удостоверяващ, че съм действащ, демек активно работещ, журналист.

И така, идва великият ден, когато трябва да се състои брифингът на патриарх Вартоломей Вселенски.

Предупреден съм да отида по-рано, защото ще има проверки. Отивам в 17 ч., макар, че брифингът е обявен за 18 ч. Казват ми да отида в 17,40 ч. Отивам тогава и О, изненада, няма ме в списъка с акредитираните. Обяснявам любезно на жената, която извършва проверката, че лично съм занесъл писмото и съм разговарял с архимандрит Герасим и Александра Карамихалева, но, уви, това е положението, чакало се „генерално решение”, както се пошегуваха хората от охрата, чакало се „патриаршеско решение”! Какво означава това, че Вартоломей Фенерски ще се занимава с незначителния персонаж Венцислав Жеков, ли, що ли…!?

Г-жо Карамихалева, аферим, машала, така се прави PR! Както ми и казахте, удържахте си на думата, че няма да допускате всички медии, особено жълти!
Колко удобно….”няма Ви в списъка”, а кой е правил този списък,….Вие, нали, защото аз говорих с Вас, главният секретар на Светия Синод архимандрит Герасим ми обясни, че именно Вие отговаряте за организацията по допуска на брифинга, той ли ме излъга, Вие ли, или вече няма значение…!?

Защо Ви нямаше на пропуска, където се проверяват журналистите, дали ги има или ги няма в списъка, който пак казвам, Вие направихте…? Звънях Ви няколко пъти, звъняха Ви и други колеги, които случайно или не, не бяха допуснати до брифинга на патриарх Вартоломей! Разбира се телефонът Ви даваше заето! Колко удобно, отново…, колко удобно…!

Вие не дадохте възможност на една представителна медия да присъства на обществено събитие, като унижихте не просто мен, дори не и институцията, която представлявам, унижихте хората, които подведох заради Вас. Тези хора бяха предложили въпроси, които евентуално да задам на Негово Всесветейшество, ако има възможност за това, тези хора сега ще чакат да им разкажа, какво е казал Негово Всесветейшество, но няма да мога да им разкажа нищо, и всичко това е заради Вас, г-жо!

Уви, PR-ът на Светия ни Синод беше на своя пост и „достойно” недопусна една представителна медия, но и други медии, на събитието. Кой решава, коя медия може и коя не може да влезе, на какво основание се решава, какви са критериите…!? Някой явно си играе на Господ, все пак, шофьорът винаги е по-голям началник от возения, мед.сестрата също е по-голям специалист от доктора, така е и заради това народът ни е измислил поговорката – „Царят дава, пъдарят не дава!”. Този „Господ” от Синода ни очевидно има право да казва „ДА” и „НЕ” на някакви частни принципи!

Ако е заради блога ми, „Блогът на Венцислав Жеков” е частно проявление, аз кандидатствах за брифинга по напълно законен и официален начин за акредитация на една публична среща със журналисти от името на напълно законна, действаща и легитимна медия…!

Накрая се оказва, че брифингът бил отменен…! Думи нямам да изразя омерзението си от организацията на целия този попски фарс! Евала, това е PR, та дрънка…!


И накрая, за да завърша. Преди години от Атлантическия клуб ме поканиха да присъствам, отново като журналист, на публична среща с папа Йоан Павел II, при посещението му в България, която среща се проведе в НДК. Г-жо Карамихалева, при папата влязох без проблеми, като православен християнин, при православния Вселенски патриарх обаче не мога да вляза, пак като православен християнин…! Май има за какво да се замисля, или пък да се замислите Вие…!? 

За фейсбук-групата "Православни новини"

Няма коментари: