Снимка:
„Срещу монах Филарет от Троянския манастир предстои
да бъде възбудено църковно дело за поведение, което не отговаря на монашеските
му обети. Първо ще има разследване и ще се прецени, дали може да се повдигне
такова дело”, заявиха от Отдел „Връзки с обществеността” при Св. Синод на
БПЦ-БП. Става ясно, че реално няма доказателства за финансова отговорност на
монаха, защото той не е бил материално отговорно лице и няма и не е имал
финансови ангажименти към манастира.
Тогава за какво ще бъде съден – какво е обвинението…?
„…Поведение, което не отговаря на монашеските му обети…” е толкова общо, колкото
и наивно! Някой написал писмо, оплакал се от някого на някого, обвинил го в
някакъв смъртен грях. Синодът взел под внимание това, защото този въпросен
някой бил игумен на ставропигия. Е, какво
от това, че е игумен на ставропигия, какви са реалните доказателства за това,
че монах Филарет има поведение, различно от това, което подобава за монах…?
Хайде да си го кажем направо, това че един
архимандрит заявява пред медиите, че монах Филарет е гей и предлагал пари за да
прави секс с някого си е просто едно клеветническо твърдение. Нали сме правова
държава, нали имаме съвест, как тогава ще се доверим на един разпищолил се „високопреподобец”,
който и без това вече е достатъчно компрометиран и като монах, и като
архимандрит, и като свещеник, и като човек.
Не че е наша работа да го съдим, но такъв човек ли е
основният свидетел срещу Филарет…? Ми по тази логика всеки може да каже всичко
и тогава ставропигиалния игумен може като Пилат Понтийски да си измие ръцете с
това, че „ една жена го казала в трамвая”….!
„Епископ Сионий безспорно остава игумен на Троянския
манастир. Той полага нужните усилия, за да поправи авторитета на манастира, да
събере братство от монаси. Няма никакво основание той да бъде махан от там”,
заявиха още от Отдел „Връзки с обществеността” при Св. Синод на БПЦ-БП.
Всъщност, когато си направим усилия да погледнем
фактите, ще видим, че игумен, който разгони братството на един манастир, при
това без обяснения, просто защото му е наредено от едни ултраси, които йезуитски
наричат себе си националисти,…за въпросния игумен не може да се каже, че „полага
нужните усилия за да поправи авторитета на манастира”, защото на практика той го
е разрушил, като е изгонил монасите.
Едва ли има подобен феномен в съвременната ни история,
игумен да изгони монасите от манастира, при това всичките…! Ако бяхме нормална
държава и най-вече нормална Църква, въпросният игумен вече щеше да пасе овце в
някой планински манастир като обикновено монах, но напротив, той все повече се
овластява, макар и индиректно и скоро можем да очакваме нови подвизи, кой знае
какви и колко…!
От Синода допълниха, че делото срещу йеромонах Кирил
от същия манастир си се води. Срещу архимандрит Пахомий, който е възрастен,
няма повдигнати обвинения, няма и заведено дело, и той е преместен в Бачковския
манастир – на спокойствие, или както се казва – „на покой”, което означава, че
той няма да поема никакви монашески послушания и задължения.
Проблемът е, че срещу архимандрит Пахомий няма и
какво да се направи, защото той просто не е замесен в нищо, няма доказателства
за абсолютно нищо! Е, какво дело да има срещу него тогава, след като няма
причина, или Синодът се е смилил заради възрастта му и сана му, въпреки
очевидните настоявания за разправа и с него…!
Стана ясно, че преместването на епископ Борис е било
наказание, което обаче няма да се приложи и срещу йеромонах Кирил от Троянския
манастир. Това двоен стандарт на църковно правораздаване ли е, или какво…,
защото това, че единият е епископ, а другият е йеромонах, не може да промени
принципа на правораздаването. Първият беше настанен в Рилския манастир, а сега
е преместен в Търновска епархия, вторият
- беше оставен на произвола на съдбата, защо.., така ли се постъпва, в
зависимост от ранга, тоест, всички сме равни, ама явно отново има „по-равни”…!?
По желание и на търновския митрополит Григорий, и на
епископ Борис, той за сега ще живее в някой от епархийските манастири, по всяка
вероятност – в Дряновския, но не приема никакво назначение и процесът срещу
него продължава.
Интересно, как така епископът е преместен, а йеромонахът е
изоставен и сякаш за пред Синода той не съществува, дори не е ясно, какво се
случва с разследването и църковното дело срещу него, ще го има ли, ще го няма
ли, ще го преместват ли, знаят ли го къде е, какво прави. Все пак той също е
брат в Христа и на епископ Борис, и на патриарх Неофит, и на всички останали
монаси, нали така е по правилата в църквата…! ?
Няма коментари:
Публикуване на коментар